NASZE PODRÓŻE

Cypr

Cypr i plaża Afrodyty…

13.07.2015

Wybierając wakacje na Cyprze szukałam ciekawych miejsc do obejrzenia. No i znalazłam kilka, a jednym z tych miejsc była właśnie plaża Afrodyty zwana również Petra tou Romiou. Po tygodniu leżenia mieliśmy dość i chcieliśmy w końcu coś zobaczyć innego niż tylko hotel i basen. Z Pafos do plaży jest nie daleko bo tylko 25 km.

Pierwsze widoki plaży. Niestety nie ma parkingu przy samej plaży. Trzeba zaparkować po drugiej stronie ulicy i żeby mieć miejsce najlepiej wybrać się z rana.  Na parkingu jest mały sklepik z pamiątkami i napojami, a na plaże dochodzi się podziemnym tunelem.

Skała Afrodyty miejsce gdzie według legendy wynurzyła się Afrodyta z morskiej kąpieli. Afrodyta bogini miłości i płodności, piękna i pożądania. Wyłoniła się naga z piany morskiej przy skałach zwanych Petra tou Romiou. Spotkała tam właśnie swoich kochanków i od tamtej pory Cypr i to miejsce nazywane jest Wyspą Miłości.

Afrodyta według historii  była również nazywana boginią kwiatów. Gdy dotarła do pobliskiego brzegu, za każdym dotknięciem jej stopy wyrastały z ziemi piękne kwiaty. Zresztą wszystkiego, czego dotknęła, zakwitało i tętniło życiem. I do dziś tętni. Z roku na rok co raz więcej  turystów odwiedza to miejsce. Cypr nazywany jest również wyspą słońca.

Słyszeliśmy również o micie, że kto opłynie skały Petra tou Romiou nago, ten w miłości będzie szczęśliwy przez całe swe życie. Podobno najlepiej zrobić to przy blasku księżyca. Trudno powiedzieć czy faktycznie robią tak przybywający na tą wyspę i plażę.

Po kąpielach w orzeźwiającej wodzie można wybrać się na poszukiwanie kamieni w kształcie serca.Taki kamień pomoże znaleźć wyjątkowa osobę, a wraz z nią wielką miłość. Jeśli już ktoś jest w związku, kamień w kształcie serca pomoże utrwalić uczucie. Tylko troszkę ciężko je szukać jak temperatura wskazuje 40 stopni.

Jak widać fale pienią tak samo, jak wtedy, gdy narodziła się Afrodyta. Może i one dodadza nam młodości i urody.  Zobaczymy za jakiś czas 🙂

Widok z drogi na BOGINI AFRODYTĘ…

PODOBNE POSTY:

• Nie przepadam za ciepłymi klimatami, ale zdjęcia piękne 🙂

• Ja uwielbiam ciepło może przez, to że mam go nie wiele 🙂 w Norwegii cieplej jest to fakt, klimat i tu się zmienił, ale mimo wszystko przewagą są deszcze, wiatry i zimno 🙂

• Podoba mi się relacja 🙂 Fajnie, że oprócz ciekawych zdjęć dowiedziałam się nieco więcej o tym miejscu.

Chciałabym przez jeden dzień tam poleniuchować 🙂

• Cypr to fajna wyspa, ma wiele ciekawych zakątków, które warto zobaczyć 🙂 nam oczywiście się nie udało bo za mało czasu na wszystko ale kiedyś mam nadzieje tam wrócić 🙂

• irenaandmarktravels

Byłam,Cypr z Tobą zwiedziłam.Wyspa idealna na lenistwo i spacery.
    Fajna relacja-)

• Dziękuje i miło mi było Cię gościć 🙂

• Bardzo piękne i urokliwe miejsce 😊. Piękne wybrzeże, słoneczko, czysta woda, cieplutko….nie to co u nas w tym momencie. Na pływanie nago raczej się nie odważę, ale chętnie bym odpoczęła w takim miejscu 😊.

• Ja uwielbiam ciepło i kocham takie miejsca 🙂 jak tylko mogę to wyjeżdżam w ciepłe kraje chodź na długi weekend żeby naładować baterie, a w Norwegii zimą szybko padają :)))

• W tym roku nam się nie udało, ale planujemy w przyszłym roku 😉 masz rację nic tak nie regeneruje baterii jak pobyt w takim miejscu 🙂

• Cypr polecam na wakacje. Naprawdę fajna wyspa, jak tam lecieliśmy to myślałam, że jest przereklamowana ale nie, bardzo fajne miejsce. Będę miała jeszcze kilka wpisów z tej wyspy.

• na pewno zerknę 🍀 widać że pięknie tam jest 🙂

• Z czystym sumieniem mogę Ci również polecić na wakacje wyspę Lanzarote. Ja jestem pod wrażeniem tego miejsca. Mój mąż mówi że tak sobie tam było, a ja jestem zachwycona. Ja lubię takie surowe miejsca . Dla mnie tydzień było za krótko tam 🙂 miałam tam co robić, co zwiedzać i hotel mieliśmy świetny 🙂

• To jest właśnie jedno z miejsc, gdzie chcę dotrzeć 🙂 może w końcu się uda 🙂

• Polecam z czystym sumieniem 🙂 byliśmy tam dwa tygodnie i to były piękne wakacje

• po tych zdjęciach zatęskniłam za słońcem ! Oj, trzeba się zabrać za planowanie wakacji na przyszly rok !

• Cypr to dobry kierunek, bezpiecznie, ciepło i pięknie 🙂

• Byłam w maju na Cyprze, ale niestety nie dotarłyśmy na plażę Afrodyty! Szkoda, bo te widoki są niesamowicie piękne! W ogóle, chciałabym kiedyś jeszcze wrócić na Cypr! Bardzo mi się tam spodobało! W ogóle miałam wrażenie, że Cypryjczycy są tacy mega mili i otwarci i nienachalni dla turystów. Ciekawa jestem, czy mieliście podobne doświadczenia, czy to po prostu mi się udało trafić na takich ludzi 🙂

• Ja jestem tego samego zdania, Cypryjczycy to bardzo przyjazny naród 🙂 bardzo miło wspomnimy tam spędzony czas i tez myśmy o powrocie na tą wyspę 🙂 chyba wszystko tam mi się podobało 🙂