NASZE PODRÓŻE

Hiszpania

Lanzarote i widok na La Graciosa…

20.07.2017

Mirador del Rio to miejsce i punkt widokowy, z którego widzimy piękną wyspę La Graciosa.  Jak dla mnie to chyba najpiękniejsze miejsce na wyspie.

Z naszego hotelu mieliśmy około 30 km  do punktu widokowego. Bardzo prosta i dobra droga. Widoki fajne, księżycowe nic tylko lawa i lawa.

Mirador del Rio mieści się północnej części wyspy i ma wysokość 400 m. Na miejscu jest restauracja, kasa biletowa. Koszt przejścia na punkt widokowy to 5 euro, a przy złych warunkach pogodowych to 2 euro. I takie właśnie pieniądze ja zapłaciłam ponieważ gdy dojechaliśmy na miejsce mieliśmy czarne chmury i deszcz. Byłam przerażona pogodą tego dnia i to właśnie w tym miejscu. Pomyślałam Wyspy Kanaryjskie i taka pogoda…

Przed kasą biletową otrzymaliśmy informację, że oczywiście możemy wejść ale jest bardzo duże zachmurzenie i nic nie widać. Koszt jak pisałam wcześniej za chmury tylko 2 euro.  Moja rodzina i znajomi doszli do wniosku, że nie wchodzą bo nie będą kasy płacić za coś czego nie widać i kazali mi iść żebym nie miała do nikogo pretensji. No to weszłam…I jak weszłam to tak jak by mi ktoś przywalił, stałam i się gapiłam na tą wyspę i gadałam sama do siebie JAK NIC NIE WIEDAĆ…CZY ON JEST NIEWIDOMY…

Fakt, chmury szalały ale to było coś nadzwyczajnego. Wiatr był silny tego dnia i przeganiał chmury, nie da się tego opiaś jak to fantastycznie wyglądało.

Zdjęcia są do siebie bardzo podobne i nie oddadzą efektu jaki tam był. Po kilkunastu minutach zadzwoniłam po bliskich żeby jednak weszli bo widok jest piękny, żeby nie żałowali potem. No i weszli i cena się zmieniła i zapłacili już po 5 ero do głowy. Jest różnica zarobić 35 euro, a nie 14 euro…

Z pietra wyżej nad restauracją widoki jeszcze piękniejsze.

Biuro podróży oferuje w swojej ofercie wycieczki na La Graciosa. Jest to całodniowa wycieczka katamaranem dookoła wyspy. Można też zejść na 2 godziny na ląd, pospacerować i to juz bo tam żadnych atrakcji nie ma, ewentualnie plaża i to bez parasoli.  Sama wyspa La Graciosa ma 27 km kwadratowych i jest tylko 2 km od Lanzarote.  Nie posiada dróg asfaltowych i jest to ósma Wyspa Kanaryjska, a najmniejsza z zamieszkałych.

Parking widoczny z punktu nad restauracją.

La Gracjosa różni się trochę od  Lanzarote, ma prawie rajskie plaże z drobniutkim malutkom piaskiem jest prawie płaska, a zimą jest najcieplejszą wyspą z wszystkich. Wyspę zamieszkuje około 600 osób miszkających raptem w dwóch wioskach. Na wyspie jest wszystko co potrzebne kawiarnie, apteka, sklepiki, ośrodek zdrowia, kościół, bankoma,t a nawet szkoła nurkowania i kilka restauracji w tym rybna bo jedna z wiosek to wioska rybacka.

My nie korzystaliśmy z rejsu na La Graciosa zdecydowanie lepszą opcją dla nas był przyjazd na punkt widokowy i podziwianie wyspy z tej odległości. Dodam iż żadne zdjęcie nie odda tych widoków, które mieliśmy w tamtym  czasie.

PODOBNE POSTY:

• Aniu, zdjęcia i tak są cudne. Widoki zapierają dech w piersiach.
    Pozdrawiam serdecznie, życzę odkrywania nowych pięknych miejsc i czekam na wpisy oraz zdjęcia z kolejnych wojaży:)

• Dziękuje Dorotko 🙂 mam duże plany na ten rok zobaczymy czy uda mi się wszystko zrealizować 🙂

• Niesamowite widoki! 🙂

• Dziękuję bardzo 🙂

• Nigdy nie widziałam podobnego widoku, przyznam że naprawę robi wrażenie 🙂 I Warunki pogodowe według mnie nie takie złe bo widać wyspę 😀 Gorzej już jak ktoś idzie w góry kilka godzin i na szczycie mgła i nic nie widać:P

• Mnie ten widok powalił na kolana 😉 w realu jest dużo ładniej, ta wyspa wydaje się ogromna a zarazem malutka, plus kolory jakie jej towarzyszą, jednym słowem coś pięknego 🙂
      Z górami to masz rację, kilka razy byliśmy w takiej sytuacji, startowaliśmy w niekorzystnych warunkach ale potem mieliśmy do szczęcie i pogoda zmieniała się jak na życzenie 🙂

• Irena Owsińska

Widoki bajkowe Aniu!
    Życzę Ci cudownych kolejnych podróży!
    Serdeczności-))
    I.

• Dziękuje Irenko 🙂 Tobie również nowych doznań i wrażeń życzę 🙂

• Cudowne i piękne!!! Ja uwielbiam niebieski więc jeszcze by mi się spodobało za bardzo i bym tam została :D. Też bym chciała tak stanąć w takim miejscu i rozłożyć ręce – lepszego powera chyba nie potrzeba 🙂.

• Mi ogólnie cała wyspa się podobała, ja lubię z aparatem biegać i ciężko mi wysiedzieć na miejscu 🙂 miałam tam co focić szkoda tylko że tak krótko tam byliśmy 🙂 a to miejsce i plaże Papagayo to dla mnie najładniejsze dwa punkty na całej wyspie i bura podróży nie mają tego w ofercie

• Niesamowite widoki, taki księżycowy krajobraz! Jednak ja zdecydowanie wolę te śnieżne Wasze miejscówki 🙂

• Cała wyspa ma urok księżycowy i mi się bardzo to podobało, coś innego pod kątem fotografowania 🙂 i tam jest jeszcze ten plus że nie jest za gorąco, ciągle wieje wiatr 🙂 a tych śnieżnych to mam jeszcze i właśnie szykuje bo to odpowiednia pora na takie foteczki 🙂

• Eh, a u nas tak szaro, deszczowo i paskudnie… Ja chcę tam być!

• I ja też bym teraz tam poleciała, u mnie pada już drugi tydzień. Przez święta lało okropnie i wichura za wichurą szalała, my na szczęście w górach byliśmy i tam piękną zimę mieliśmy i piękne święta. Wyspy Kanaryjskie to wieczna wiosna to można tam lecieć o każdej porze 🙂

• Viola

Punkty widokowe, to dla mnie obowiązkowy cel podczas każdej wycieczki- i zazwyczaj są również największą atrakcją. ;D
    Widoki prześliczne, więc skoro nie oddają tych na żywo, to nawet nie wyobrażam sobie jakie one musiały być. Fajnie też, że pieniężny rachunek również wyszedł na plus! 😉

• Ja też mam zawsze swoje punkty które chce zobaczyć jak gdzieś jadę i zawsze jestem dobrze przygotowana jak biuro nie ma to sama jadę bo nie lubię za bardzo leżakować przez cały urlop 🙂 a widoki w tym miejscu powalały na kolana :0 polecam tą wyspę z czystym sumieniem 🙂

• Ten kolor wody to coś niesamowitego. A widoki niczym z innej planety 🙂

• To prawda 🙂 wszystko niesamowite aż wracać mi się nie chciało 🙂

• naczytane.blogspot.com

Jak tam przepięknie! 🙂 Mam nadzieję, że kiedyś się tam znajdę 🙂

• Szerze polecam, piękna wyspa, bardzo surowa ale ma coś w sobie co na długo zostaje w pamięci 🙂 dziękuje za odwiedziny

• Rzeczywiście niewidomy, ale byś załowała, jakbyś jednak nie weszla…piękne widoki 🙂

• Każdy z na ma swojego świra, a ja właśnie mam na tym punkcie widokowym 🙂 uwielbiam podróże, piękne widoki i ja czegoś nie mogę zobaczyć co zaplanowałam to jestem chora i wścieka 🙂 🙂 🙂 no tak mam i już 🙂 dla nich może czyste niebo to 100% widoczność tego to nie wiem 🙂

• Obłędne widoki 🙂 Uwielbiam punkty widokowe, no bo jesli ju gdzieś być to fajnie widziec wszystko z różnej perspektywy 🙂

• Dokładnie 🙂 tez jestem tego zdania 🙂

• Super tam jest, cudowne widoki 🙂
    Widzę, że warto się tam wybrać. Rozważałam kilka lat temu, ale wybrałam inne miejsce.

• Polecam Lanzarote mi się tam bardzo podobało 🙂

• Widoki niesamowite! Szczególnie teraz w ten zimny styczeń, marzę by przenieść się choć na kilka dni w takie ciepłe miejsca 🙂

• Ja z wielką chęcią bym teraz też uciekła w ciepełko :0 u mnie strasznie sypie śniegiem i wieje lodowaty wiatr, gdzieś z Syberii to wieje 🙂 dziękuje za odwiedziny 🙂