NASZE PODRÓŻE

Portugalia

Portugalia i formacje skalne Ponta da Piedade…

18.07.2016

Portugalia to niewątpliwie piękny kraj i ma wiele pięknych miejsc, które warto zobaczyć. Jedno z tych miejsc, to właśnie malownicze formacje skalne Ponta da Piedade, które trzeba zobaczyć bedą w Portugalii. Ponta da Piedade  znajdują się nie daleko miasteczka Lagos w regionie Algavre. To jedno z najpiękniejszych miejsc w Europie i jedna z największych atrakcji turystycznych Portugalii. Każdego roku przyjeżdża w to miejsce  bardzo dużo turystów. Pponta da Piedade  składa się z kilku piaskowych  formacji typu klifowego, sięgających nawet do 20 metrów wysokości. Część wystaje ponad powierzchnię krystalicznie czystej wody Atlantyku. Pomiędzy nimi znajdują się maleńkie plaże. Ponta da Piedade, znajduje się między dwiema z nich: Porto de Mos oraz Dona Ana.

Kolejny dzień naszych wakacji i kolejna plaża. Ten dzień był bardzo gorący. Byliśmy już od 9.00 rano w trasie na zwiedzaniu różnych miejsc. Marzyliśmy już o kąpielach i odpoczynku. A w tym miejscu ciężko dostać się do plaży. To podziwialiśmy te formacje z góry. Żałowałam nawet, że nie poszliśmy wtedy na dół ale było naprawdę cieżko, gorąco i z gromadką dzieci.

Dostęp do Ponta da Piedade drogą lądową nie jest taki łatwy. Od strony latarni morskiej można zejść na plażę po stromych schodach wykutych w zboczach. Możliwy jest także dostęp od strony morza. W Lagos do Ponta da Pieddade  oferowane są wycieczki  na żaglówkach i małych łodziach rybackich. Ocean wyrzeźbił również piękne klify, groty, łuki skalne, przesmyki i zatoczki i można je właśnie podziwić z wody. Miejscowi  którzy opływają z turystami miejsca niedostępne z lądu znaja szczegółowo każdy kawałek, a nawet wystającą skałę. Myślę, że warto   wybrać się  z nimi na taka wyprawę i poznać bardziej szczegółowo każdy zakątek.

To miejsce kojarzy mi się z klifami w Australii. Nie byłam tam co prawda i nie wiedziałam na żywo ale widziałam w internecie wiele zdjęć i w pierwszej chwili jak oglądałam zdjęcia z tego miejsca w Portugalii myślałam, że to Australia 🙂

Ludzi tego dnia było bardzo dużo i każdy pchał się żeby zrobić sobie zdjęcie w każdym możliwym miejscu. My z mężem wdrapaliśmy się na jeden z punktów widokowych żeby mieć lepszy obraz na to miejsce.

No i weszliśmy, widok mieliśmy pierwsza klasa,  ale na takich punktach widokowych jest bardzo niebezpiecznie i trzeba bardzo uważać. Jeden nieprzemyślany ruch i można zlecieć na dół.

Z Albufeira  mieliśmy dość blisko do tego miejsca około 60 km jakieś 45 min. Algarve to piękny region z wieloma pięknymi plażami i miejscami.

Po widokach na górze zeszliśmy schodami na dół do kolejnego punktu, który był bardzo oblegany przez turystów.

Z Ponta da Piedade ruszyliśmy dalej już na  plażę, która jest równie piękna i tam odpoczęliśmy i korzystaliśmy z orzeźwiającej wody Oceanu…

ATRAKCJE OKOLICY…

7. Praia dos tres irmaos

PODOBNE POSTY:

• irenaandmarktravels

Formacje skalne bardzo przypominają te w Australii z Great Ocean Road.
    Piękna wycieczka i wspaniałe widoki-)))

• Ja nie byłam w Australii ale ze zdjęć tak troszke podobne te formacje 🙂

• Magiczne miejsce! Portugalia sama w sobie jest dla mnie wyjątkowa. Uwielbiam tam dosłownie wszystko. Zatem kolejny punkt to odwiedzenia 🙂

• Ja jestem pod wrażeniem tego kraju, zrobi na nas ogromne wrażenie i na pewno ta wrócimy 🙂

• Pięknie! Jak ja lubię takie widoki. W Portugalii jeszcze nie byłam,ale mam plan!

• Polecam warto 🙂 ja długo odkadał Portugalię na bok i to był błąd, tam jest pięknie 🙂

• Małgorzata

Cudowne widoki 🙂 Pozdrawiam gorąco -:)

• Dziękuje i również pozdrawiam 🙂

• Widoki przepiękne 🙂 Można podziwiać, a potem zamknąć oczy i pomarzyć…

• Dziękuje Aniu 🙂 w rzeczywistości dużo ładniej to miejsce wygląda niż na zdjęciu 🙂

• Wygląda bajecznie, ale jak dla mnie, to zdecydowanie za gorące miejsce 🙂

• Tam latem było strasznie gorąco, ja mam ochotę wrócić do Portugalii ale tym razem to nie w lipcu ani sierpniu, nie da się zwiedzać przy takich temperaturach 🙂 pozdrawiam Kasiu

• Piękne widoki, cudowne zdjęcia. 🙂 Może kiedyś zahaczycie o Irlandię? 😉
    Pozdrawiam. 🙂

• Danusiu ja to bym chciała wszystkie miejsca na ziemi zobaczyć, ale się raczej nie da 🙂 a o Irlandii słyszałam, że piękna jest i w końcu musze i ja tam zawitać 🙂

• Piękne miejsce. Byłam w Portugalii chyba 9 lat temu (muszę sprawdzić kiedy dokładnie to było), ale Ponta da Piedade nie widziałam, niestety. Jestem tym krajem zachwycona. Mogłabym tam przenieść się na stałe. Bardzo sympatyczni ludzie, pyszne jedzonko i ciepło. To lubię. Cudowne zdjęcia.robicie. Pozdrawiam:)

• Ja Dorotko jestem zachwycona Portugalią , nie spodziewałam się że tam tak jest rewelacyjnie. Mam wielka ochotę wrócić tam jeszcze raz a może i więcej 🙂

• Cudownie tam! A jakiż kontrast z tym, co teraz u mnie za oknem…

• Mi też się ciepło robi jak patrze na te zdjęcia 🙂 a u mnie zimnica okropna 😉

• Jakie piękne widoki! Ale bym chciała teraz tam być 🙂

• Dzięki za odwiedziny 🙂

• Fantastyczne zdjęcia i przepiękne miejsce. Chętnie bym się tam teleportowała. Szczególnie w taki mroźny i brzydki dzień.

• Dokładnie o tym samym myślę 🙂 pozdrawiam…

• Zupełnie inny krajobraz od naszego Bałtyku haha 🙂 Ale ma w sobie coś, co sprawia że chce się to zobaczyć na żywo 😀 Szkoda, że nie ma piaszczystej plaży ale z drugiej strony – w tym cały urok tego miejsca

• Kilka km dalej jest piękna plaża 🙂 jedna, a potem kolejna i kolejna i jest ich tam mnóstwo 🙂 pokażę je oczywiście 🙂 takich skał też jest sporo, ogólnie świetne wybrzeże 🙂 polecam

• W Portugalii jeszcze nie byłam ,ale bardzo bym chciała. Super miejsce pokazałaś, dzisiaj na dworze tak pochmurno i zimno, że w takim miejscu chętnie bym się znalazła:))))

• Polecam Portugalię z czystym sumieniem, jestem zachwycona tym krajem i sama chcę tam wrócić bo ciekawią mnie inne miejsca 🙂

• Piękne zdjęcia. Zjawiskowe widoki 🙂 Robią wrażenie 🙂

• Dziękuję 🙂 miejscówka jest świetna tylko mało bezpieczna, trzeba bardzo uważać 🙂

• Niedaleko Ponta da Piedade jest jeszcze jedna plaża-atrakcja, a mianowicie Praia do Camilo – wygląda uroczo ze swoimi kolorowymi parasolkami 🙂 Piękne fotki!

• My byliśmy na kilku ale jeszcze wszystkich nie wstawiłam 🙂 nie pamiętam czy byliśmy na tej Camilo 🙂

• Portugalia to kraj do zobaczenia na mojej liście marzeń 🙂 Cudne widoki 🙂

• Polecam szczerze, ja bardzo długo nie miałam chęci tam jechać i powodu konkretnego nie miałam 🙂 ale jak jak już dotarłam do Portugalii to wiem że chcę tam wrócić bo jest to piękny kraj z wieloma ciekawymi miejscami 😉